1 manad och 1 dag till min fodelsedag.. De du!

Min dag igar inladdes val sisadar, i halvlek var jag pa stralande humor men nar det borjade ga mot slutspurten holl jag pa att borja grata.

Det borjade med att jag i min lilla egna varld gjorde mig redo for jobbet, nar nagon underlig manniska ringer (jag kan inte se vem som ringer aven om jag har numret inlaggt pa mob pga att jag ahr det billigaste billigaste abonemanget jag kunde hitta (billigt och billigt vet jag ju dock inte)) Iaf jag klurade ut att det var Kristie fram jobbet som ringde och fragade vart jag befann mig eftersom jag sent i garkvall hade blivit flyttat fran golver (servitris) till baren... Men ingen hade informerat mig! Sa jag skulle ha varit dar 30 min innan  jag sjalv visste det. Sa det var bara att skynda sig dit och oppna hela baren med de 1000000 flaskor som vi har pa halften av tiden som vi vanligtvis gor det pa.. Stress, stress! Sen lunchen flot pa utan storre problem och jag borjade bli pa riktigt bra humor. Efter jobbet goick jag med allison och hennes vanner till Classic Jack's och drack en ol och en halv.. Kande att de rackte for mig eftersom jag skulle ga pa genomrepet till Lucia firandet pa Sondag. Jag vandrade hem och mottes upp av Morgan vi gick ner i garegaret dar bilden sa fint star pakerad nar vi upptackte till varan fasa att det var punktering!! Hur ofta sker det liksom, vi var lit eeftre schemat pga att jag hade varit och varit social och som om inte det rackte sa kan vi inte ens anvanda bilen! Sa det blev att at taget till Chinook station dar vi hoppades pa det basta gallande bussar (traffiken var helt vansinigt pga av sno och ovader) Vi star i kylan och vantar i ungefar 20 min innan bussen kommer, antligen tankte jag nu ar vi nara.. Trode jag! Nej da gar busschaufforen ut ur bussen och sager att han maste ha en rast for att han har minsann suttit i den bussen i 7 timmar i strack enligt han sjalv.. Vid de har laget kokade jag! Ah va arg jag var..! Han var borta i hela 15 min... Sen bar det ivag iaf.. Kom sist av alla men de var sa snalla och hade vantat pa mig. Jag traffade 7.5 nya svenskar (halvan tillkommer pga av att det var ett par som var dar, en tjej som var finlandssvensk och hon hade en kanadensisk pojkvann, de hade bott i finland i 2 ar sa han forstod svenska, sa det tycker jag raknas som en halv:) en tjej som var i min alder, ett annat par kanske lite over 25 och tva 40+ :) Det var trevlig, vi repeterade lite och smapratade efterat. Vi ses ju snart igen eftersom det ar Lucia pa lordag :) 
  Idag ska alla pa jobbet ga till Mercuri, en pubb som har 4 dollars kvall ikvall, allt kostar namligen 4 dollar (27kr ungefar) Himla bra om man inte vill spendera for mycket pengar , hehe.. Men jag vet inte om vi ska dit, Morgan hade ju liksom recerverat denna dag for en dejt.. Forresten lurade jag honom att saga sanningen imorse. Saken var den att nar vi traffade Allison igar sa fragade hon om vi skulle komma till Mercuri idag, vilket jag svarade ja pa (Morgan med for den delen) sen efterat fick jag en kansla att Morgan inte alls ville ga dit.. Sa imorse sa jag till honom att jag nog inte kande for att ga ut ikvall och svaret jag fick tillbaka var "Ah va skont, for jag kanner inte heller for att ga dit".. Se, jag tror jag nastan ar en tankelasare ibland.. Sa nu maste jag antingen ga dit sjalv eller ga pa en dejt med Morgan for jag tanker aldrig ta med honom nu nar jag vet att han inte vill ga dit.. Vi far se vad som hander ikvall, stora bekymmer i en liten skalle!

Kommentarer
Postat av: Nörd #2

Dont worry be happy :)

Jag vill också ha snö :)

hoppas allt är bra annars nörd!! :)

Kram

2009-12-11 @ 12:12:30
Postat av: mor

Hur var din shopping i dag ?, själv slog jag ihjäl 5tim i haninge, oj oj vad tiden gick fort, några klappar hittade jag allt, nu blev du nyfiken va???

Åter en ny vecka, få se vad den har att erbjuda.

Du e så go./ mammakramar till dej;)

2009-12-13 @ 18:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0