?

Hur vet man om man ar lycklig?
Nar vet man att det ar detta jag vill ha for resten av livet?
Hur kan man nagonsin veta att detta ar "mitt livs karlek" ?

Det finns ungefar 7 miljarder manniskor pa jorden. Det gar troligtvis runt 1000 tals manniskor pa denna jord jag skulle vara lycklig tillsammans med. Sa hur i hela varlden ska man veta vad man ska "noja" sig med.. Det ar mycket tankar i huvudet just nu och desto mer jag tanker ju ovisare blir jag. Att "ta en dag i taget" gar ju liksom inte heller, man maste ju tanka frammat annars vaknar man upp en dag utan framtidsplaner..


Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag tror att det handlar om att man har svårt att låta sig själv vara nöjd och lycklig. Man strävar hela tiden efter något bättre. Det finns säkert 1000 människor du skulle vara lycklig med där ute, men kanske inte lyckligare än du är nu. Det är något man aldrig kommer få veta. Du kommer antagligen inte hinna träffa alla 1000 :p. Gräset är inte grönare på andra sidan. Vi måste försöka leva här och nu! Sen är det så klart tillåtet att ta sig en tankeställare ibland, men inte för ofta. Det blir så jobbigt då ;) Puss på dig!

2009-12-05 @ 09:23:00
Postat av: mor

Jag förstår dej, livet är inte lätt,och hur ska man veta???Ja du,väga fram och tillbaka,gå på magkänslan,känna,tänka, prata med personer du litar fullt och fast på.

Tänker på dej hjärtegull/ kärlek mamma

2009-12-05 @ 10:47:29
Postat av: Anonym

Gå på magkänslan, här och nu. Att tänka för långt fram är knappast nån ide´då vi inte vet så mycket om framtiden. Hoppas Du inte har det alltför jobbigt

//L-G

2009-12-05 @ 12:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0