Skridskor och shopping

Jag jobbade i sondags, och herre gud sager jag bara. Det ar nagon slags Irlandsk kvall dar pa sondagar, sa dom ar de mest fullsmockade dagarna. Det var full rulle nast intill hla tiden. Men det var samtidigt kul nar det hande saker, jag han inte fundera pa hur narvos jag var eller hur osaker jag var pa olika saker, det fanns helt enkelt inte tid for det. Full rulle!
Slutade runt 12 tror jag, helt slut sa jag orkade inte en ta en "Staffis" gratis ol eller annan sorts drink efter jobbet.
Igar var vi pa stranden igen, det var valdigt blasigt sa det var manga som wakeboardade efter stora segel, ingen aning vad det kallas, men helt sjukt duktiga var dem. Efter det var det dags att jobba igen, fick vara i baren 3 timmar sedan var det dags att lara sig annu mer nytt, Koket vantade. Jag fick trana att vara "Foodrunner" som det sa fint heter, ta emot maten fran kocken, checka av bestallningarna, se vilken mat som ska vart och sedan sa glatt leverera. Det svaraste av allt var att jag hade absolut ingen aning om vad som var pa tallrikarna. Till exempel: shanks, Weggies (faktiskt inte gronsaker som jag trodde, utan friterad potatis) PortHouse, Irlandska korvar och gud vet allt. Men det gav med sig aven det lite eftrsom.. Maste faktiskt medge att jag faktiskt gillade att vara runner. Ingen kan egentligen klaga sa mycket sa lange jag inte tappar eller leverar fel mat till fel bord.. I baren kan allt vara fel, speciellt nar man ska gora nagot toll "Regulars" det som ar dar varje dag, och da menar jag varje dag.  De har sina egna regler och fix ideer omhur allt ska vara. Extra kall, liten krona pa Guinnisen, si och sa. Jag blir galen, tacka och ta emot era gamla gubbar!
IKdag ska vi aka skridskor!! Ska faktiskt bli jatte kul, det ar vi plus en kille fran jobber Ian och hans tjej. 40 min bilfard sedan ar vi framma vid ishallen.. 17 dollar for 4 timmar ink skridskor, overkommligt :) Sedan ska vi nog aka down town och shoppa lite, kanske satta oss pa nagon pubb igen och mysa. Ar namligen ledig idag och imorgon!
Michaela det ska vara en BBQ nasta onsdag, vi ar namligen lediga Tis och Ons, passande va!? :D
Nej nu maste jag gora mig iordning, ska aka om 25 min!

Kommentarer
Postat av: E. Sköld

Nu får du lära dig något nytt - kitesurfing eller kiteboarding, ska tydligen vara någon skillnad mellan de två dock troligtvis inget ett ovant öga märker. Ha det underbart!

2009-02-17 @ 06:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0