Tva dagar av ledighet

I tisdags var vi och akte skridskor, riktigt roligt! Tyvarr var det inte den mest pakostade hallen sa skridskorna gav mig skavsar pa bada halarna.. Men de var det vart :) Efter det var det dag for lite shopping down town, vi akte ner med skite for att kopa en ny bikini, strandklanning, bechbag och nya boadis. Det slutade med en Bechbag och 5 klanningar som jag inte han prova pga av att det stangde och darfor kunde jag inte kopa dem heller. Men inga dystra miner, en pubb hade backpacker kvall och billiga pints, Vi vandrade dit och satte oss och tog en cider, lite senare kom Chloe och Mike ner ocksa, och kvallen var i full gang. De slutade med en hel del cider och en taxi tillbaka vid 22.30 tiden, Chloe och Mike skulle upp och jobba 9 dagen dar pa..
Igar var det dags for provning av klanningarna som jag inte han kopa dagen innan, det slutade med 3 nya strandklanningar for 250 kr, det tyckte jag var ett bra pris.. Sen akte vi direkt till stranden och lag som solande valar dar ett par timmar. Vi akte sedan hem och lagade Pad Thai till alla 4 i huset, smarrigt! Nostalgi till Thailand. Men inte blev denna kvall en lugn kvall heller, ivag efter middagen till vaggklattring, helt sjukt kul var det och jag hoppas att vi snart gor det igen. Kul men jobbigt maste jag medge, jag kommer ha traningsvark som tusan ikvall, men det har inte hunnit komma an som tur ar :)
Idag var vi pa en hund och hast strand, helt sjukt harligt att se alla lyckliga hundar springa runt och leka med varandra, vi var namligen darmed Gevin och ett par andra fran Irland och Carra var sjalvklart med. 
Men det holl verkligen pa att ga illa pa vagen dit!! Har aldrig varit med om nagot liknande. Vi aker pa en helt vanlig vag, ungefar i 80 km/h, vi ser en bil som star still pa en pafart till den vagen vi aker pa, helt klar syn hade han. Men helt plotsligt nar vi inte ar mer an 100 meter ifran borjar han kora ut pa varat korfalt!!! Morgan bromsar starkt (allt han kan) och en kusligt lang tystnad lagger sig i bilen, medan hjulen tjuter mot asfalten.. Da maker den andra foraren oss och stanna!!! I varat korfallt, vilket gor hela situationen annu varre med tanke pa att om han hade sett oss och gasat hade vi kunnat vaja i vaggrenen och kanske akt i diket, men nej, HAN STANNAR!  Mitt i varat korfallt.. Som tur var var var Morgan vaken vid ratten och vajer med skrikande dack over pa motsatta korfalltet och snabbt tillbaka..  Vi hade verkligen tur att det inte kom nagon pa andra korfalltet for hade de gjort det, hade det varit kort. Och jag skojar inte jag var saaa himla skarrad, assa jag pratar nara bilolycka i 80 km/h kanske inte mer an 10 meter ifran!!! Alla tre satt tysta i bilen i nagra sekunder som arligt talat kandes som minuter! Morgans ben skakade, men som tur var var vi inte langt ifran framme. USH, kandes som nagot som baa hander i filmer, vill aldrig vara med om det igen...!

Nu ar det jobb som galler om 2 timmar, ser faktiskt inte fram emot det men det ar alltid bra med jobb, Jobb = Pengar, Pengar = Gora roliga saker :)


Kommentarer
Postat av: syster

du verkar ha de hur skönt som helst, tur bara att bilolyckan inte skedde!

satan va söta ni är då, värsta "spiderman kiss" (http://www.google.se/search?hl=sv&q=spiderman%20kiss&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw) DU & MORGAN MÅSTE KOLLA IN LÄNKEN! :D Puss!

2009-02-19 @ 09:04:38
Postat av: Anonym

Härliga bilder och mycket text att läsa för en "gubbe". vad var det jag sa att du inte kommer att ångra att du åkte och att du inte kommer att flytta hem "till mamma" igen på allvar utan bara s.a.s. ( så att säga)= svensk förkortning från ordlistan/ sova över o sen dra vidare. Kul att läsa om vad ni gör och och om jobbet som verkar kul, alla barn i början sen sitter det i ryggmärgen och det går som en dans och man undrar i efterhand varför man var så in i h-e nervös för.

Ha det så bra // Uncle Hasse `hihi´

2009-02-19 @ 17:56:59
Postat av: anna

Vilket pucko!! Tur att ni klarade er! Annars verkar livet leka därborta.. ;) Lite sugen på den där hund och häst stranden, dit skulle man ta våra vilddjur.. haha..

2009-02-20 @ 22:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0