Mandag

Min dag borjade med en lang och skon sovmorgon till klockan 11, efter det gjorde jag mig en aggfrukost med bade tomater och skinka.. Jag packade mina tillhorigheter och jag var nu redo for en dag av shopping, ner jag kom ut markte jag att vadret inte var det basta men jag var lycklig enda, eftersom Morgan var snall och lamnade sin regnjacka har sa den var nerpackad i vaskan.. Bussen kom och som pa en rakmacka fick jag aka gratis, fraga mig inte varfor men busschauforen sa bara "Gratis aktur" och jag gick belaten till en ledig plats.. Minuterna gick och jag insag att det var fruktansvart svart pa himlen och en kort stund efter att jag insag det regnade det och inte lite heller, himlen ordagrant oppnade sig, som om inte det var nog det borjade hagla, de var stora som artor och i mangder! Men lika glad var jag enda, jag satt ju trots allt inuti bussen sa jag slapp bli blot. Nar jag anlande till busshallsplatsen duggade det bara sa jag satte pa mig den roda regnjackan och borjade traska.. Jag vandrade for ungefar 10 min forsokte hoppa och undvika de blota vattenpolarna pa trottoaren och lyckades sadar till 89% och jag tankte sa lange jag kommer till shopping gallerian sa ar jag ju inomhus sa da spelar inte vadret nagon roll.. Jag vandrade nagra minuter och kom till en vagtunnel, jag gick i mina egna tankar nar jag ser en buss komma kora i lite hogre hastighet an rekommenderat och innan jag han reagera kom en vag pa over 1.5 meter av vatten emot mig och eftersom jag var i en tunnel hade jag ingenstans att ta vagen... Och som jag forutsag 4 sekunder innan de skadde var jag dygnsur fran hakan och nerat! Jag hade jeans, mina baggy jeans och runners, helt dygnsura.. Jag svor och svor inombords, fy vad arg jag blev! Bortsatt fran den kalla/blota/onodiga insidenten var min shoppingdag bra over lag, fann en tunn tjocktroja, en bikini och en tshirt + lite matvaror pa vagen tillbaka.. De var min dag de..
Nu sitter jag i soffan med min nya favorit nalle, en nalle jag gick av Tracy samma dag som Morgan akte, de ar en nalle som man kan ha en varmeflaska inuti. Tracy sa att jag bahovde nagon som kunde halla mig varm om natten, hon dopte nallen till Morgy Porgy.. Valdigt omtanksammt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0