Min forsta dejt ;)

Vi hade varan lilla dejt igar iallafall, Morgan jobbar inte forens pa fredag sa igar var vi bada lediga..
Forst blev det en slo morgon med sen frukost och gymmet.. Efter det akte vi hem och fixade iordning oss, tog bussen ner till stan och shoppade lite saker at Morgans syster Cathryn (hon fyller namligen ar snart)
Efter det var det middagsdax, Morgan tog mig till en Koreansk BBQ resturang som vi spanat in for manader sedan... Det blev bordsbbq, de oppnade en lucka i bordet sa vi kunde grilla varan egen mat.. Jag bestallde en mix talrik av kott och tillbehor och morgan bestallde tva stora kottbitar. Det kluriga var att man hade inga tallrikar, man la den fardigstekta kottet i ett saladsblad med lite ris och tillbehor sa som morotter, lok, sas och en hel del jag inte har en aning om var det var (dock valdigt smaskigt) Nar vi var klara med den maten  efter troligtvis over 1.5 timme bestallde vi cholkadfundue (doppade frukter i choklad) aven det fick vi gora sjalva vid bordet.. Det var verkligen hur mysigt som helst.. Resturangen var en BYO (bring your own) vilket resulterar i att man tar med sig sin egna dricka, sa jag och Morgan kopte vara favorit viner innan.. En flaska var, valdigt lyxigt ;) Jag tror middagen tog over 2.5 timmar men det gor det samma, det var sa fruktansvart mysigt.. Jag vill inte ens beratta hur mycket hela kalaset kostade men det gor de samma eftersom vi annvande vara drickspengar for dejten, inte helt fel att fa sa mycket av fulla gamla man pa jobbet, haha.. Efter middagen vandrade vi runt i stan och plotsligt hamnade vi i en spelhall, sa lange sedan jag spelade sadana spel men fy va roligt det var! Rambo, airhockey, dansspel, mer skjutspel med mera... Efter att vi spenderat lite mer pengar dar gick vi till ett utestalle som heter Mustang, det var namligen salsa natt, vi dansade inte men vi kollade ett tag och blev nostalgiska (Michaela var sa fruktansvart lycklig sist vi var dar :) Efter det blv det en eller tva cider pa Rosies innan vi tog en taxi hem..



Detta var absolut en av de basta natterna/kvallarna i Perth an sa lange..!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Du har fått mail ;)

2009-06-16 @ 21:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0