...

Det var forsta advent igar, vilket jag fick reda pa klockan 21 pa kvallen.. Hm, vad hander med de svenska traditionerna nar man ar utomlands. Nagot jag absolut inte far gloma ar lucia!

   Igar var daremot den trakigaste dagen jag serigost har haft pa minst 3 ar.. Och jag overdriver inte! Morgans bil har som sagt varit halft trasig (hans fjadrar har varit mindre an vad som passade hans vinterdack, sa nar han har kort pa gupp och liknande ar det ett fruktansvart skrapande ljud pga att dacken ar forstora/fjadrarna for sma.. Sa vi har fatt lanat hans mammas bil de senaste veckorna) Men iaf, igar skulle detta atgardas.. Han hade pratat med en mekaniker hans syster kande och Morgan skulle aka dit och de skulle hjalpas at att fixa bilen.. Morgan sa att det inte skulle ta sa lang tid eftersomnar nar han och en kompis gjorde det i garaget tog det 4 timmar och nu har han ju lyftkran och hjalp av en riktig mekaniker.. Jag tog det som om det skulle ta kanske 2.5 timmar da for att vara realistisk. Sa snall flickvann som jag tycker att jag ar ibland foljde jag med. Stort misstag! Mekanikern hjalpte knappt till sa det var bara Morgan som jobbade, nagra bultar satt "fast" sa dom fick inte av fjadern, det var iskallt i garaget och det tog 5.5 timma! Det var de absolut langsammaste timmarna i mitt liv. Jag satt och splade spel pa Morgans Iphone, Klarade ett spel, provade ett annat, klarade det med, batterierna blev laga.. USH sager jag bara! Slutade med att vi akte dar ifran med 3 fixade dack och ett var fortfarande inte bytt, han maste namligen aka tillbaka en annan dag, jag kommer vagra att folja med!
  Inte nog med att det var en trakig bojan pa dagen, vi var tvungna att aka och kopa mat, det ar val okey men inte det roligaste.. Vi akte sedan och hyrde en film, jag tankte kanske dagen kan sluta battre an hur den bojade.. Problemet var bara att Morgan hyrde en valdigt valdigt langtrakig film, sa efter halva onskade jag bara att den kunde sluta sa jag kunde fa ga och lagga mig och att dagen efter (idag) kunde bli battre an denna..
  Denna dag bojade inte sa mycket battre kan jag lova mina vanner.. Jag vaknade upp tidigt pa morgonen och kollade pa klockan 7.11, vande mig om och upptacker att Morgan fortfarande ar i sangen (han bojar jobba klockan 7) Jag vacker honom och han vaknar och ar ett askmoln pga att han har forsovit sig ( Morgan ar namligen aldig sen) Han klar pa sig i ljusets hastighet och klockan 7.15 slar dorren igen.. Jag han precis lagga huvudet pa kudden innan det bankar (dunkar) pa dorren, jag flyger upp springer till dorren och Morgan stormar in annu argare och svar att han tog felnycklar med sig och att han inte hade hemnycklarna med sig, och sa stormar han ut igen.. Allt detta pa mindre an 15sekunder..
Efter det somnar jag om och hoppas att denna dag inte ska sluta som den borjade!


Kommentarer
Postat av: catarina

men ursch och fy! stackars lilla morgan också. hälsa honom att jag skickar några tröstande kramar från sverige! Puss

2009-12-01 @ 15:23:01
Postat av: mamma

Det var verkligen ingen rolig dag du haft, å ingen bra början på nästa heller, vi får säga som på filmen; Vad händer det för skit i dag då....

Vi får hoppas att du får en överaskning som piggar upp humöret lite....

Annars inget nytt här i höstmörkret.(endast 14 tim sol under hela november månad)

Hoppas vi kan "ses" i veckan:)

Tänker på dej/ puss:kram mamma



2009-12-01 @ 16:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0