Framme i Calgary..

Jag kom fram utan problem, inget att klaga pa heller nar det galler resan.. Tonfisk smorgas, 2 sma falskor vin, Kyckling och pasta och slutligen en smorgas med ost och kyckling var det som serverades uner hela resan, mycket gott och uppskattat. Vi var 40 min tidiga till London fran Stockholm, beraknad tid var 2:45 min men det tog bara 2:05, sa det var skont. Strosade runt pa Londons flygplats, kopte mig ett armband som minne, haha. egentligen ville jag bara ha en ursakt till att kopa det, det var ju sa fint :)
 
Val framme sa var jag tvungen att ga igenom en extra immigrationskoll och jag maste saga att mitt forsta intryck av Kanada blev inte det basta nar en riktig idiot sitter bakom baset. Det ar namligen sahar, att reser man langt har man mycket saker samlade och det var sa att jag hade rakat haft mitt pass i samma ficka som min thailanska sniffgrej (luktar valdigt stark halstablett, ungefar) men inte trodde jag att luckten skulle sprida sig nar locket var pa. Men det hade de rakat gjort, jag poangterar att det inte lucktade illa, bara en lukt som man inte forvantar sig av ett pass (inte for att jag vet vad ett pass luktar i vanliga fall) Iaf sa borjade han klaga pa de och holl mitt pass som om det var en gammal bloja fran en bebis och fragade om nagon av hans kollegor ville lukta (vilket de saklart inte ville) sedan sa han ursakta over nagot, kommer inte ens ihag till vad och jag svarade "No worries" enkelt och simpelt ingen fara, men de tyckte han minsan inte heller om for att efter jag fatt mina papper var de sista han sa "Sluta prata som en pirat".. Nej jag maste medge att det inte var det basta forsta intryck men de andrade sig snabbt nar jag kom hem till Morgans familj, hans ena syster (danielle) , Mamma Liz med pojkvann och Pappa Bryen var hemma och vantade pa oss. Danielle hade knapat ihop en affisch med halften den kanadensiska flaggan och halften den svenska och sa stod de "Valkommen Jessica" och lika sa hade hon gjort en jatte fin tarta med den den svenska flaggan pa (jag tog lite bilder som jag kan lagga upp har framover) 
 
Just nu ar klockan 6:32 och jag kan inte alls sova, forsokte fa upp Morgan men det var omojligt. Sitter nu i soffan och vantar pa att tiden ska ga. Idag ska vi till IKEA och handla en byra at mig, finns namligen ingenstans for mig att ha kladerna pa. Det rregnar forresten ocksa, men till veckan ska det bli upp emot 25 grader, vilket jag verkligen ser fram emot :)

Mamma, allt holl! Var sa orolig nar jag stod och vantade pa vaskan, var sa radd att min fina ljusbla ryggsack skulle vara drankt i Glogg eller Cider!! Men allt klarade sig och presenterna uppskattades :)

Ny uppdatering kommer snart.


Kommentarer
Postat av: mor

fick inget sms i går,där av oron. men nu känns det bra. skönt att allt höll, vi var bra oroliga. håller tummarna för morgan å dej, ang jobb. vi hörs vidare i morgon, d blir lite knipigt med tiden hit å dit. kärlek från mor din :)

2009-09-20 @ 20:16:33
Postat av: Jessica

Hej mor. Jag skickade faktiskt ett sms till dig i bilen pa vag hem fran flygplatsen, men de verkade inte ha kommit fram :S allt ar bra. Hoas snart! Puss

2009-09-21 @ 03:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0