09.01pm

Nu har det redan lyckats blivit den 5 aug, tiden verkligen flyger ivag.
I helgen var jag och Morgan i Edmonton och shoppade lite pa wested mall som jag namde tidigare. Hittade inte alls lika mycket som jag onskade att jag skulle men det jag hittade var valdigt bra. Vi gick ut och at middag pa Joe's Tomatoes, en halv fin resturant. Valdigt god mat for en gangs skull, jag har alltid oturen att bestalla nagot mindre gott medans Morgan far 10ggr battre nar det kommer till allt fran glass till Subway :P Senare pa kvallen begav vi oss ut for att se vad Edmonton hade att erbjuda nar det kommer till nattliv. Vi forvantade oss inte riktigt nagot eftersom vi var dar fran en sondag till mandag. Men vipps sa hamnade vi pa ett neon party dar alla malade sig med kroppsfarg som lyser i neonljus. En riktigt rolig kvall, men det ar ofta sa ocksa forvantar man sig inget blir det alltid som bast :)
.
Nu ar det bara 4 dagar kvar pa jobbet. Fredag, mandag, tisdag och onsdag, sen ar det over. Kanns lite halv jobbigt att vara arbetslos igen men samtidigt skont att kunna komma hem och verkligen bara vara och umgas. Har faktiskt jobbat sa pass mycket att jag har rad att vara lite lat ett tag, inte for lange dok, ett tag :P
.
Inte har jag borjat packa heller. Har borjat inse det omojliga, att fa med mig allt hem. Jag hade precis pa gransen med bagage nar jag kom hit, det var ett ar sedan och en dess har jag inforskaffat bade de ena och andra bade har och i asien. Jag far helt enkelt lamna de "mindre" anvandbara har. Jag ar sa kluven just nu, jag har ju liskom helt plotsligt 2 hem sa jag vet inte vart jag ska bevara mina agodelar, inte for att jag ager sa mycket, men manga souvinierer har jag allt :) haha..
.
Imorgon ska jag ha fa mitt har bade farjat och klippt. Har bokat tid pa en frisorsskola, vilket betyder att det ar jatte billigt men det kommer ta desto langre eftersom jag kommer vara som en testkanin. Cathryn var dar for 2 veckor sedan och vart jatte nojd. Hon kanner namligen en av de studerande sa hon rekommenderade henne. Sa imorgon ska jag ocksa fa mitt har fixat av samma tjej. Det skulle kosta 30 dollar (210kr) for slingor och 100 kr for klippningen men som om inte dte skulle vara tillrackligt bra sa har Cathyn ett 50% rabatt kort som hon sa att jag kunde fa, sa klippning och farg for 150 kr ar inte helt fel :) Lagom till hemresan..
.
Inte har vi nagra planer infor helgen heller. Bara en preliminar bokning gallande rafting pa sondag. Det verkar vara nagot de syselsatter sig med har pa somrarna. De tar en uppblasbar bat (ja ni vet en san man hade nar man var 10ar) och aker nerfor an har i Calgary. De har ju namligen inget hav har sa de gor iaf det basta av situationen. Jag har inte raftat an sa jag antar att jag borde prova pa det innan jag beger mig hem till ett lite mer vattenbetackt omrade dar man inte behover ga extrem for att gora sommarsporter ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0