Kontorsnissar Calculationsmissar

Idag var det ingen bra dag pa jobbet. Helt vardelost. Forst och framst sa var det jatte fint vader vid 11 tiden vilket resulterar i att alla manniskor vill sitta pa varan jatte lilla uteservering, de andra var att jag hade omradet i bakre delen av resturangen vilket betyder att ingen vill sitta langst inne i morkret nar solen skiner utanfor fonstrerna. Jag hade bara 5 bord och 4 av dem var bara 2 personer per bord. Sen kom min raddning en grupp av kontorsnissar, 10 st for att vara mer precis. Yes tankte jag nu dricker dom ol och notan blir hog (hog nota= bra dricks) Men ack, diet coke och vatten for hela slanten. Aja efter att dom hade atit och druckit sina laskeblask sa var notan uppe i 185 dollar vilket inte var sa pjakigt anda. Vanligtvis nar det ar en grupp av manniskor mer an 8 sa ska man kanna in pa datorn och det blir automatiskt en 18% dricks pa notan, smart jag glomde det och gav notan till dem sa de sjalva fick skriva i hur mycket de ville. De upptackte att jag hade glomt att lagga till 18% och fragade varfor, "oj forlat" sa jag de glomde jag helt bort vanta 2 sek sa ska jag fixa det. "Nejda ingen fara vi raknar ut de sjalva" Okey och visst trodde jag att kontorsnissar kunde rakna, HA! Ack sa jag bedrog mig. De tackade och gick och jag kikade pa notan och dar ar det en 20 dollars dricks, vilket innebar 10.8% vilket du bara ger om du tycker det ar en fruktansvard service. Och det vet jag med all sakerhet att de inte tykcte for det var sa himla pratglada och trevliga hela bunten. De kunde bara inte rakna, bedrovligt! Sa det var penagr som jag skulle fatt i fickan de restrerande 7% de "missade" att ge. Vi ger ju namligen ivag 5% till house tip och 1% till bartendern, sa far du i totalt 10% av en nota som ar 100 dollar, alltsa 10dollar betyder det att du enbart kommer fa behalla 4 dollar men far du istallet 20% (vilket ar en bra dricks) far du behalla 14 dollar sjalv. Sa det ar verkligen ett lotteri, antingen bra eller daliga kunder.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0