Smorgastarta, Safari & Dogeball

Ja midsommar festen blev valdigt lyckad, med mycket mat, gott sallskap och kubb. Jag tror inte vi kom i sangs forsen klockan 1 pa natten, da far man anda tanka pa att vi borjade "fira" vid 4 tiden :) Om jag blir kvar har i Kanada sa ar det en tradition som maste upprepas. 

Pa sondagen sa vaknade vi upp i Hawkford huset, at frukost och la oss i solen i nagra timmar. Kastade bade frisbee och boll tills vi blev trotta och la oss i solen igen. Valdigt anstrangande dag :P Sen akte vi till Rona och kopte blommor. Vi har namligen haft tva jatte stora krukor har i lagenheten, en utanfor dorren och en pa balkongen. Men eftersom varken jag eller Morgan har grona fingrar sa har de varit stendoda sedan vintern. Men nu tog vi ar#slet ur vagnen och inforskaffade 100liter jord och tva plantor. (de drojde enda tills idag, tisdag, innan vi planterade dem) Efter att vi inforskaffat lite gront akte vi ut till en kennel och kollade pa Shiba Inu valpar. Det ar den sortens hund Morgan vill inforskaffa. Jag har ingenting emot att han inforskaffar en valp men jag har sagt fran forsta borjan att jag tar inget som helst ansvar for den. Han skrev upp sig pa en vantelista, avlaren (haha kanman saga sa?) vet inte hur lang tid det kommer ta men troligtvis nagra manader.

I mandags akte vi pa hiking, vi begav oss till Janston Creek tillsammans med Jerrod och Cathryn. Vi sag alg (tror jag att det var) black bear (undrar om det ar samma sak som varn brunbjorn?) Big horn sheep och en chipmunk. Inte illa, det var nastan som en kanadensisk safari. Senare pa kvallen hade vi en Dogeball match som vi vann 10-8 sa det firade vi med Wings och ol pa Limricks :)

Idag har jag jobbat. 10-2. Helt okey dag pa jobbet, ganska mycket folk men inte stressigt. 4 timmar ar inte sa lange men det racker just nu, jag tjanar mer an vad jag spenderar sa jag klagar inte. Vi gick sedan till gymmet och efter det var det bara att skynda upp till Hawkford huset eftersom det var en "Farsdag middag" vi at stek och majsklov, jatte gott! Nu sitter vi hemma i lagenheten och tar det lugnt. Har precis planterat de tva blommorna och tvattat fonstrerna, inte illa.

Bildbevis fran helgens strapatser:
http://www.facebook.com/album.php?aid=185451&id=716516905&l=c52fbcad65


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0