16 mars

Jag har gatt och blivit forkyld, inte lite heller. Nasan ar igenpluggad och jag kanner hur mina bihalor epanderar for varje timme + att jag har huvudvark. Jag vill verkligen inte bli sjuk, inte nu.
Jag har iaf jobbat igar och idag, det gick inge vidare att jobba idag om jag ska vara arlig. Fick veta igar att farfar har blivit samre, han ar 88 ar och livet har sin gang men det ar tungt att veta att han ar sa fruktansvart trott dag in och dag ut. Sa jag hade alldeles for mycket i huvudet idag sa det blev manga sma misstag. Men imorgon ar en ny dag och nya tag.
  7 dagar till avfard. Mycket att hinna med innan planet lyfter. Men det ser jag verkligen fram emot. Skont att fa lite miljoomvaxling och att fa traffa Miachaela och Christine (lyxigt att fa prata svenska i 2 manader!)
  Imorgon ar det S:t Patrick's Day, en irlandsk tradition. Och eftersom det ar en irlandsk tradition sa inebar det saklart alkohol, men jag jobbar hela dagen sa de narmaste jag kommer komma alkohol ar genom att servera den. Jobbar hela dagen i baren. Det ser jag faktiskt fram emot, jag har inget emot att jobba sa lange det ar mycket folk och saker att gora. Da gar tiden sa mycket fortare och jag vet att pengarna rullar in. Det ar faktiskt en valdigt negativ sak har tycker jag, du far inte nagot extra betalt for att du jobbar helger och kvallar. Sa vare sig det ar mandag eller sondag far vi alltid ca 60 kr timmen, vilket ar valdigt daligt. Sa Det ar strassamt att veta att man maste fa bra dricks for att jobbet i huve taget ska vara vart det. Men men.. det ar ett jobb och jag har sa jag klarar mig. 
  Nej nu dunkar huvudet, ska lagga mig pa soffan och kolla pa tv och vanta pa att Morgan kommer hem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0