framme

Ja men da ar jag ju antligen har. Calgary, Alberta, Canada. Annu en gang.
I Lordags jobbade jag mellan 16-00. Vantade tillsammasn med Martin &Sandra pa att klockan skulle bli 1.05 och att mitt tag skulle ga. Aven mamma och Lars var tappra och trots regnet tog sig ner for att vinka av mig.
Taget in till stan,gjorde allt for att inte somna. Kollade till och med igenom min fickkalender och ringade in alla namstagar varda att fira. Haha snacka om desperat att halla sig vaken. Val inne i Sthlm blev det psnik, taget var 7 10 min forsenat an vad det stog att det skulle vara pa internet. Jag var i dunderbehov av en toalett och min buss gick 7 min senare. Pa nagot satt klarade jag det och pa bussen mot arlanda. Satt och nikade och forsokte hallla mig vaken i 50 min vilket det tog till terminal 5. Var framme 3.15 flyget gick 6.55. La mig pa min gigantiska vaska och forsokte sova. Sov kanske i 15 min, lag och funderade pa allt mellan himmel och hav. Incheckning, overviktig vaska, men han blev godkand iaf. Pa flyget, slocknade direkt, vaknade i Frankfurt och fick reda pa att flyget var 20 min forsenat. PERFEKT eftersom mitt andra avgick 9.55 och vi landade 9.20! Panik!! Springer ut, far reda pa att det ar franen annan terminal, springer som en galning med tarfyllda ogen. Jag kan bara inte missa det! Springer, kommer fram till Terminal B och mots av en 30 meter lang ko till en passkontroll. Tararna valler upp och jag vill bara grata, istallet tranger jag mig och ber en sur tant om att ga fore, hon nickar, jag tackar. Forst i kon, passkontrolanten skrattar som vanligt at mina davarande oversminkade ogon "skit kul" tanker och och ler falskt. Genom, springer och marker att gaterna borjar pa 1 och jag ska till 22. Klockan ar 9.40... Nar jag val kommer fram till min gate ar det ko. Jag han.
For att inte glomma att beratta att mitt under redan byter nagra underfuntade foraldrar bloja pa deras 2 ariga son mitt pa satet, som lyckas vara snett framfor mig. Hur dum far man vara, det ar redan massa underliga lukter i den tranga kabinen eftersom det sitter ca 300 manniskor och luktar, andas och fiser. Nej inte kan vall det racka,
Let's change a diaper!!

Val framme motte Morgan mig pa flygplatsen med en stor bukett blommor. Skont att vara "hemma"..
Ikea vantade, och sen kollade vi pa filmen Knight and Day som jag hade fatt i resepresent. Faktiskt ganska bra men somnade tyvarr efter 30 min, var tvungen att se om den dagen efter :)
Nu blev det ett valdigt langt inlagg, och langre skulle det kunna bli. Men det far racka. Har aven provat delar av min halloween kostym. Ush och haha. Det ar val sa jag kan beskriva den. Folk kommer inte kanna igen mig och tur ar vall  det :)
Adjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0