så de så

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen.
Hela förra veckan bäddade jag sängar, i mängder. Ca 5-6 timmar om dagen faktiskt, ganska enformigt om jag ska vara ärligt men efter ett par behövde man inte tänka längre vilket gav än en massa tid att fundera. Annorlunda.

I måndags trodde jag att jag var arbetslös för första gången sen jag kom hem, så jag stannade upp sent på söndag kväll bara för att liksom. Gick och la mig kl 1, sov, blev väckt. Klockan 08.11 ringen chefen från posten och undrar om jag kan hoppa in och hjälpa till. Arbetslös som jag är (trodde jag var) kunde jag ju såklart inte säga nej.
  Idag var jag arbetslös på deltid, åkte till Ahsell? med Lars och införskaffade VVS prylar., 12x12x15, hel 15, upphängare, backventil, tummstock, rör 0.8, blir man inte lite snurrig. Mycke nytt. Så imorgon så ska jag vara "rörmokare". Ska ha hand om pillgörat, de som tar tid men någon måste göra det helt enkelt :)

Jag kallar mig själv från och med nu för mångsysslare. Jag tar vad jag än kan få, när jag än kan få det och hur jag än kan få det. Jag pratar självfallet om jobb om någon inte förstod det ;)

På lördag blir det till att jobba på Toröbyggdegård. Se där ännu en ny grej, mångsysslare kort och gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0