Framme safe & sound.

Jag har som sagt landat, det skedde kl 20 kanadensisk tid pa lordagen. Resan gick bra bortsatt fran att jag att inom rackhall fran toaletten. Vilket resulterade i att jag var tvungen att ha hog volym i oronen om jag inte ville lyssna pa nar alla spolade stup i kvarten. Men vad gor det, sov 20 min pa planet mellan London och Calgary. Val framme fick jag prata med immigrations ansvariga, de kollade sa informationen jag uppgav var sann. Tror att han hade en dalig dag eller bara ville bli av med mig eftersom de enda han fraga var namnet pa min pojkvann och vart vi bor. Klart! Smidigt och enkelt. Jag blev uppmott av Morgan, Liz och Sushi.

Igar akte vi till Chinook mall, handlade superbilliga klader 50% pa hela affaren, passar mig utmarkt. 150 kr for 6 trojor. Sen akte vi till Ikea och kopte en matta och en spegel. Vips sa var klockan 6 och vi begav oss hem till Liz och Richard. Dem hade gardsfest och grillat stod pa menyn, ja tack! :) Mysigt att traffa folk och sitta i solen. Sushi fick se sapbubblor for forsta gangen, en liten maskin stod och spottade ut bubblor i mangder och Sushi var fast besluten att fanga dem allihop.
Idag star det mycket pa agendan. Nytt SIN nummer, boka forsta hjalpen kurs, ordna ID, ga till banken, fixa mob nummer, mojligtvis IKEA igen och troligtvis gymkort om det hinns med.
Har jag tur kan jag borja forsta hjalpen kursen redan imorgon bitti vilket skulle underlatta eftersom "orientation day" ar pa lordag.
Har forresten vaknat 5.30 bada morgonen.. Harligt, eller inte ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att allt e ok. Då var det ju tur, att du inte tog med dej alla kläder från Sverige;)

Bilen å jag kom hem safe, cdn spelade väldigt högt hem faktiskt.

På Tor drar Eva å jag på en liten tjej resa;););)

Hör av dej när vi kan prata.

Hoppas det går bra med kursen och lycka till med allt.

Hälsa alla.

P:K din Mamma

2011-06-13 @ 19:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0