25 nov 1 manad till "Julafton"

Nu ar det bara jobb som galler.. De 2 senaste veckorna har jag jobbar 102 timmar. Kanns som om jag lever i den affaren. Stanger 9 borjar 9, kanns som om man bara sluter ogonen for en sekund sen ar man dar igen. Som tur var sa trivs jag ju sa jag ska egentligen inte klaga. Vi har roligt och for forsta gangen pa valdigt valdigt lange sa kanner jag mig uppskattad. Jag har ju till och med blivit "visual merchandiser" vet inte riktigt hur man ska oversatta det till svenska men jag har ansvar for alla skyltfonster och displayer i affaren. Extra ansvar som kommer se fint ut pa CV't.. Nasta manad har min chef satt som mal for mig att salja for 650 000kr, vet inte ens om det ar mojligt det ar sjukt mycket pengar men samtidigt om det gar sa ar det fin fin provision. Hoppas kan man ju alltid gora.
.
Den lilla familjen ar i lyan ser knapt varandra, alla jobbar olika tider och har mycket for sig. Jennie har ju hittat lite sallskap, Michaela traffade en svensk tjej har i Calgary som flyttade hit tack vare hennes pojkvann som hon traffade i Thailand (sammantraffande) Jag jag jobbar mest bara,, Lite synd men samtidigt sa maste man passa pa nu i jule tider.
..
Vi sa ju lagga kakel i badrum och tvattstuga vi har antligen hittat kakel och bestallt, det ska visst komma pa man eller tis. Morgan tankte forsta gora det sjalv men efter mycke dividerande bestammde vi oss for att betala extra for att fa det installerat vilket jag tror var lika bra.. Sa Morgan hade ju forstass myror i brallan och rev upp gamla golvet och fick sedan reda pa att det skulle ta 8-10 arbetsdagar innan de kan installera det, sa nu har vi gatt pa betong alldeles for lange..
...
Julklapparna ar hemskickade till Swealand, mindre kul.. Kostar skjortan aven fast det inte var mycket alls 0.790kg och 10-15 arbetsdagar ska det ta ocksa, surt sa raven..
....
Idag ar jag ledig det blir nog till att slapa fram damsugaren och moppen sen gymmet om motivationen finns dar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0