Lorsdagens shift 12.45-9.15

Ville inte ta ut nagot i fortid men nu vet jag med all sakerhet, jag har fatt ett nytt jobb! Jag jobbar numera pa en Pandora affar i Chinook Mall, 3 stationer ifran vart vi bor. Jag har jobbat de senaste 8 dagarna, mycket att lara och full fart! Jag hade riktigt tur, jag sag pa internet att de sokte personal sa jag gick dit forra torsdagen och lamnade mitt cv, chefen fragade om jag hade tid med en intervju pa en gang vilket jag hade, sen var det personalmote pa fredagen och forsta shiftet pa lordagen, sen dess har jag jobbat.. Det ar faktiskt en lite finare affar sa jag maste faktiskt kla upp mig vilket kanns valdigt underligt eftersom jag aldrig riktigt behovt "dress pants" tidigare.. Men det ar kul att prova a nagot nytt.
.
Sushi har kastrerats nu, det hande i mandags sa nastan en vecka sen. Det har an sa lange gatt riktigt bra. Vi har forsokt att undvika att ha kon pa honom nar vi ar hemma och istallet halla ett oga pa honom men nar vi ar hemifran aker den pa. Han var  lite irriterad over stygnen de forsta dagarna men nu verkar det nastan vara helt bra. La pa lite salva pa stygnen idag och han reagerade inte ens, vilket ar positivt.
.
Jag och Morgan gar fortfarande om varandra, nar han arledig jobbar jag och tvart om. Men det ar helt okey iaf ar sa glad att jag har fatt ett jobb :)
.
Hosten borjar narma sig med elefant steg, usha.. Har host jackan pa mig nar jag aker till jobbet.. Kanns inge kul alls. Idag ar det forresten 2 ar sedan jag for forsta gangen kom till Kanada. 2 ar!! Usha tiden gar fort.
.
Krestin & Mike (ett svensk par har) ska snart fa barn, hon ar i 8,5 manaden, planerat den 27te, en liten Walter kommer till varlden. Morgan och jag har glatt satt upp oss forst pa barnvakt-listan (forlat Michaela & Jennie haha ;)

Kommentarer
Postat av: pappa

lycka till på nya jobbet det går säkert bra du kommer att kränga mycket. Kram

2011-09-17 @ 19:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0